Tijd voor een update!

16 november 2009 - Stockholm, Zweden

Hier weer een berichtje uit het steeds koudere, steeds donkerdere, maar nog wel steeds super leuke Stockholm! De afgelopen weken is er niet zoveel gebeurt hier.. Ik ben begonnen aan een nieuw blok, physiology, het is wel leuker dan het vorige blok gelukkig! Het gaat over het hart, de bloedsomloop, zenuwen en nog veel meer, dat is wel weer eens wat anders dan al die cellen!

Even denken wat ik allemaal gedaan heb.. ojaa, ik ben wezen hardlopen in Hagaparken, een groot park vlakbij het ziekenhuis, met een paar mega heuvels.. Was wel leuk om te zien, lekker bij het water lopen.. Verder heb ik natuurlijk ook gewoon vrolijk door getraind met tafeltennis.. vorige week woensdag had ik weer een wedstrijd, helaas verloren, maar wel eindelijk een dubbel gewonnen! Daar was ik allang blij mee, aangezien dubbelen met een noppen speler niet een van mijn favoriete bezigheden is!

Verder ben ik nog naar een verjaardagsfeestje geweest van een van de Nederlanders die hier zit en zaterdag avond was er een feestje op de universiteit.. Er was niet zoveel aan, heel rustig en weer vage muziek, maar het was wel gezellig.. We waren met wat mensen uit onze gang erheen gegaan, en met nog wat mensen die altijd hier rondhangen, maar op een andere verdieping wonen..

Zaterdag overdag ben ik met Inge gaan hardlopen in het Judarskogens naturreservat, 20 min met de metro, maar wel mooi om te zien, allemaal mos op alle rotsen en bomen, net zo'n bos uit een griezelfilm.. Kon helaas geen camera meenemen. Het was niet zulk lekker weer, het had geregend dus alle paadjes waren een en al modder, toen we klaar waren zagen mijn schoenen er niet zo wit meer uit en m'n benen zaten ook helemaal onder!

Zondag wilde Inge winkelen, en aangezien het regende viel er toch niet veel anders te doen, dus naar Sodermalm gegaan om te kijken wat voor winkels ze daar hadden.. Veel winkels waren er niet, dus volgende keer maar weer ergens anders heen!

Overal duikt ondertussen al wel de kerstversiering op! In het winkelcentrum onder Fridhemsplan hangen overal al lampjes met kerstballen en ook in de winkels liggen alle chocolade kerstmannen, advent kalenders en peperkoek figuurtjes al! De eerste kerstmarkt begon ook dit weekend al ergens buiten Stockholm, maar daar ben ik niet heen geweest.. Ook tijdens het winkelen kwamen we al wat lampjes tegen:

Het wordt ook al steeds vroeger donker.. rond half 4 begint het al te schemeren en om 4 uur is het toch echt donker.. Ook was het de afgelopen weken best koud, maximaal 3-4 graden en 's nachts helemaal koud.. deze week wordt het wat warmer, rond de 7 graden, maar dat betekent ook dat het regent, zoals ook vandaag! Hopelijk is het snel weer voorbij!

Vanavond even trainen en dan morgen weer een lange dag op school.. En 's avonds gaan we met wat Nederlanders en mensen uit onze klas naar een ijshockey wedstrijd.. Ik ben benieuwd!!

Ik heb trouwens mijn toets van het vorige blok gehaald! Ik weet mijn cijfer alleen nog niet, die kan ik woensdag pas ophalen.. Maar in ieder geval een pass! =D

xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cora en Roland:
    16 november 2009
    Alvast proficiat met het behalen van je toets. Leuk om ook weer even met een nieuw blok te beginnen.