Terug in Stockholm!

2 oktober 2013 - Stockholm, Zweden

Vier jaar na mijn vorige trip naar Stockholm ben ik weer terug in een van de leukste steden waar ik ooit geweest ben! Daarom dacht ik dat het misschien leuk was om mijn oude blog weer op te pakken. Als je geen zin hebt om mailtjes te ontvangen als ik iets plaats kan je jouw email adres vast ergens afmelden :)

Na een druk weekend bij het zeilen was het maandag 30 september toch echt tijd om richting Stockholm te gaan. Nadat ik 's ochtends nog een laatste ritje met Mistral heb gemaakt, Aimee heel hard heb geknuffeld en nog langs Nel ben geweest om gedag te zeggen stond ik om half 1 op Schiphol. Om half 3 ging netjes op tijd het vliegtuig de lucht in en 2 uur later lande ik op Arlanda. Snel even een OV kaart geregeld en daarna kon de zoektocht naar mijn kamer beginnen. Gelukkig hadden we gelijk de goede trein en bus te pakken. Helaas ging ik vanaf de bushalte niet meteen de goede kant op, waardoor we met al onze koffers nog even een keer extra de heuvel op konden lopen.... niet zo fijn! Maar uiteindelijk hebben we het gevonden.

hok

Toen was het wel even schrikken. Tot zaterdag zouden Inge en ik namelijk in een "guestroom" moeten slapen, omdat onze echte kamers nog niet vrij waren. Het leek alleen meer op een kast waar een stapelbed in was gezet. Onze koffers pasten er net in en dan was er geen plek meer voor ons! Het beste er van gemaakt door maar snel wat te gaan eten in de stad en vervolgens maar gelijk naar de film te gaan. We hebben "The mortal instruments: city of bones" gezien, hele aparte film, maar wel leuk! Uiteindelijk was ik zo moe dat zelfs het dunne matrasje in het stapelbed heel lekker lag.

2013-10-01 16.51.08Dinsdag hebben we hier de omgeving een beetje verkend. Op de kaart hadden we al gezien dat we vlak bij het zwembad zitten, daar zijn we dus naar toe gelopen. Langs het water want ook deze flat staat weer aan het randje van een eiland! Een heel mooi stukje om lekker te rennen, wat ik vanochtend dan ook gelijk lekker gedaan heb!

Dit is het uitzicht vanuit mijn kamer:
2013-10-01 15.45.05

Verder zijn we de stad in geweest... het was even wennen, maar uiteindelijk konden we toch vrij gemakkelijk overal de weg weer vinden! Wat boodschapjes gedaan, lekker gegeten en toen niet meer zoveel uitgevoerd, ik was toch best moe! Inge kreeg ondertussen een mail dat ze al in haar echte kamer kon, dus dat was mooi! Alle spullen verhuist en ik hoef nog maar in m'n eentje in mijn bezemkast te slapen! Voor mij was er ook goed nieuws, ik mag donderdag al in mijn kamer in plaats van zaterdag! :)

Vandaag zijn we naar de Ikea geweest. Altijd leuk! Vooral in de grootste Ikea die er bestaat. Lekker even rondgekeken en vervolgens toch maar alvast wat spulletjes voor in m'n kamer meegenomen. Ondertussen natuurlijk ook geluncht in de Ikea! Daarna waren we van plan om nog even te gaan zwemmen, dat hebben we ook gedaan... voor 5 minuten ofzo... Toen vonden we het te koud en zijn we lekker in de sauna gegaan! :) Helemaal niet erg! Morgen weer een dag om wel echt te gaan zwemmen!

2013-10-02 19.15.41

Morgen gaan we proberen om naar school te komen om onze studentenkaart te regelen.. dat wordt nog een hele uitdaging, ik geloof dat we drie keer moeten overstappen om er te komen en het kan ook nog eens op 5 verschillende manieren... ik ben benieuwd! Met mijn richtingsgevoel kan het bijna alleen maar mislukken, gelukkig is Inge er nog!

Groetjes, Lynn

1. Jan:
    2 oktober 2013
    Veel plezier daar. Ik zal kijken of ik/we een keer een lang weekend of zo langskomen.
  2. Percival:
    2 oktober 2013
    haha , inderdaad een kleine kamer , maar goed voor 1 nacht is te doen.
  3. Nelleke:
    2 oktober 2013
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Vond het heel leuk dat je nog even langs kwam! Vind de foto van je bezemkast echt geweldig! Ben nu wel benieuwd naar de foto van je echte kamer straks. S6 morgen. x