Een feestje en mijn kamer..

14 september 2009 - Stockholm, Zweden

Hallo allemaal!

Weer een berichtje uit Stockholm.. Het is hier nog steeds lekker weer.. elke dag schijnt de zon wel, gelukkig heel weinig regen, alleen gisteren heel eventjes.. Het wordt wel al steeds vroeger donker hier.. om 8 uur is het al helemaal donker..

Woensdag was de 2e x Zweedse les.. was weer erg leuk.. weer wat dingen erbij geleerd.. maar ik kan het nog steeds niet volgens als mensen Zweeds gaan praten.. dan wordt het toch altijd maar "I'm sorry... I don't speak Swedish"!

Donderdag had ik zoveel energie omdat ik al een tijdje niet gesport had.. dus ben ik maar gaan hardlopen.. ik heb normaal echt een hekel aan hardlopen, maar ik moet toch iets doen.. Dus gewapend met mp3-speler en tafeltennis schoenen ben ik hier in de buurt gaan hardlopen.. Vlakbij mij  gebouw zit het een meer, dus eerst een stukje down-hill naar het meer toe en toen maar langs het mee gaan lopen.. Na een tijdje toch maar besloten om weer richting his te gaan.. Ik had geen idee waar ik was, dus maar een stukje naar rechts gegaan.. Moest ik toch wat ENORME heuvels oplopen.. heuvel eenmaal op maar weer een keer rechtsaf gegaan.. en een stukje rechtdoor gelopen.. Toen zag ik beneden een stukje wat ik herkende, daar had ik eerder ook al gelopen.. dus maar naar beneden met een heleboel trappen.. Toen had ik op gegeven moment zoiets van.. hmm hier moet toch weer de weg naar huis zijn.. maar ik zag niks wat ik ehrkende dus maar verder gelopen.. uiteindelijk kwam ik bij het metro station vlakbij mijn kamer uit.. dus was ik niet eens zo heel erg verdwaald! De volgende dag had ik wel een beetje spierpijn van die heuvels op rennen!

Vrijdag hadden we op school een introductie in de virologie.. vreselijk saai omdat we dat vorig jaar ook allemaal al een keertje hadden gehad.. 's middags hadden we een debat over het innate en adaptive immune system.. een van de docenten had zo'n echte rechters pruik emt van die krullen meegenomen, dus de judge kreeg die op z'n hoofd.. verder waren er 2 docenten die je als jokers in mocht zetten en die hadden en of andere tulband op hun kop.. Iedereen was verdeeld in groepjes en van elk groepje mocht iemand 3 minuten praten.. al snel werd dus duidelijk dat het niet heel erg serieus was.. het was best grappig vooral toen een van de jokers werd ingezet en die hele vergelijkingen met eenzame familie's en zielig T-cellen begon te vertellen..

Zaterdag hadden we 's avonds een feestje op de universiteit.. overdag zijn Inge en ik naar de stad geweest.. een beejte winkels kijken.. er zijn er zoooveel dat we op eind nog dachten woow daar moeten we nog een keer heen, en daar ook.. omdat we geen tijd hadden om alles te bekijken.. allebei hadden we iets leuks gevonden om 's avonds aan te doen.. dus toen maar weer naar huis.. 's middags hadden we ook nog brownies gebakken.. ze waren alleen een beetje verbrand jammer genoeg.. maar als je bovenkant eraf snijd en er chocolade glazuur overheen gooit zijn toch echt super lekker!!

Eenmaal 's avonds bij de universiteit aangekomen stond er een hele rij buiten.. en het was niet echt warm ofzo.. gelukkig konden we snel naar binnen en kregen we een stempel:

Toen onze jas op hangen en tijd voor een soort van groepsfoto.. we waren met alle mensen uit Leiden en nog wat mensen van de Zweedse cursus..

Toen we binnen kwamen was het niet super druk.. en het leek meer op een feestje zoals ze op de middelbare school zijn.. in een soort van aula..

Er werd hele rare muziek gedraaid.. echt alsof ze hier een half jaar achterlopen met de muziek ofzo.. maar het was wel gezellig.. allemaal aardige mensen.. heleboel mensen uit onze klas waren er ook.. Het feestje was om 3 uur afgelopen.. echt raar aangezien ze in Leiden soms wel tot half 6 door gaan..

Zondag werd ik weer vroeg wakker.. ook al ging ik pas laat slapen.. maar mijn gordijnen houden nu eenmaal geen licht tegen.. dus 8 uur stond ik al naast mn bed.. Ik voelde me niet helemaal lekker, maar ik dacht ooh dat komt omdat ik niet zoveel geslapen heb, maar ik kreeg toch echt koorts en voelde me niet ok.. Inge was ook niet lekker, dus werd het maar een dagje binnen hangen en een beetje films kijken.. heb nog wel Skype geinstalleerd op m'n laptop want dat had ik nog niet gedaan.. 's avonds lekker soep gegeten met stokbrood =D!!

Vandaag weer naar school... gelukkig niet zo lang, maar tot 11 uur.. Ik voel me nog steeds niet echt lekker, dus maar hopen dat het snel over gaat!! Vanavond in ieder geval weer Zweeds leren!!

Ik dacht ook ik zal mijn kamer maar eens laten zien.. dus gisteren even opgeruimd.. want het was wel een beetje een zooitje.. en toen even een filmpje gemaakt.. zo zag mijn kamer eruit toen ik net aankwam, heel saai, alle zooi lag nog op de grond van het uitpakken en ik had alleen nog maar m'n bed opgemaakt:

Nu heb ik wat posters opgehangen en staan al mijn spulletjes op z'n plek dus is het al een stuk gezelliger! ik krijg het filmpje niet in dit bericht, dus heb ik heb maar bij youtube geupload.. klik hier voor het filmpje Hij staat hoop ik ook bij de video's op deze site, maar ik weet niet of dat gelukt is.. Er staan ook nog wat foto's van m'n kamer bij de foto's op mijn blog..

Nou veel plezier in Nederland! Ik hoop dat het daar ook niet regent!

xx

1. Jan:
    14 september 2009
    Zoiets als: Jag inte gör det tala Svensk :)

Doei Lynn, have fun

xXx dutchnomad
  2. Jan:
    14 september 2009
    Ha Lynn nu je toch aan het hardlopen bent kunnen we dat tzt samen doen. Ik weet nog wel wat leuke loopjes.