Er is meer dan alleen de stad...

24 november 2013 - Stockholm, Zweden

Mijn tentamen is voorbij!! Na een week dit uitzicht te hebben gehad:studying

was ik het wel een beetje zat. Mijn hoofd zat ondertussen helemaal vol met muismodellen, immuun reacties en psychiatrische ziekten.

Zondag was het heerlijk weer en ik had gelezen over een natuurgebied vlakbij wat erg mooi scheen te zijn. Goed idee voor een pauze dacht ik! En dat was het zeker! Hardloop kleren aan en gaan :) Op de kaart gekeken welk rondje ik wilde rennen, er waren er zo veel. Een rondje om het meer leek me wel leuk.

hellasgarden12  hellasgarden map

Het was een wandel pad, maar in Nederland kan je die best rennen in het bos. Dat was hier wel een beetje anders! Het begin was prima:

hellasgarden steiger1  hellasgarden2  hellasgarden steiger2

Maar toen ging het pad de bossen in en vooral ook de hoogte. Lekker klimmen en klauteren de rosten op!

Het leverde wel mooie uitzichten op:
hellasgarden10  hellasgarden8  hellasgarden4

Ondertussen was ik de weg natuurlijk weer kwijt geraakt, gelukkig was er iemand anders aan het rennen die de weg wel wist. Ik zat een verdieping te laag op de rotsen en moest dus even mijn wandklim kunsten toepassen om weer op het pad te komen. Daar kwam ik al snel 2 andere hardlopers tegen, met wie ik de rest van het rondje uitgerend heb!

Zie je op de foto de rotsen aan de overkant van het meer? Daar heb ik de vorige foto's gemaakt!
hellasgarden11

Met de modder viel het gelukkig wel mee:
after running

Na een warme douche moest er toch weer gestudeerd worden... Gelukkig viel het tentamen heel erg mee! Ik denk dat het wel goed is gegaan :)

Vrijdag hadden we introductie van ons nieuwe onderwerp, oncologie. Dit keer moeten we veel lab werk doen, ook wel weer eens leuk, is een hele tijd geleden dat ik iets in het lab heb gedaan.

Na school was het tijd om snel wat te eten en mijn tas in te pakken want er stond een tripje op de planning. Onze studenten vereniging heeft een huisje in het bos, aan de rand van een meer dat je kan huren. Elk jaar krijgt ook een paar dagen in het huisje voor niks. Dit weekend was het onze beurt!

Vanaf het centrum was het maar 25 minuten met de bus, helemaal niet ver weg dus! We kwamen aan bij onze bushalte, in the middle of nowhere natuurlijk... Geen lampen niks, hartstikke donker. We hadden alleen een zelf getekend kaartje gekregen om de weg te vinden.

map solvik

Met mijn richtingsgevoel gaat dat natuurlijk niet goed komen, maar gelukkig waren we met een grote groep. Het was echt heel erg donker, maar uiteindelijk hebben we het tussendoor weggetje (zwarte stippellijn op het kaartje) genomen. Dat was geen goed idee :) De eerste stap op het pad was in een modderplas. Dat werd wel beter naarmate we de heuvel opgingen, maar het was een uitdaging niet te vallen over alle wortels en stenen met alleen een beetje licht van een telefoon.

's Avonds was er een feestje met muziek en een sauna :) Erg leuk! Na niet zoveel slapen door snurkende mensen in mijn huisje konden we de volgende dag van het heerlijke zonnetje genieten. (Eindelijk!!) We moesten natuurlijk wel nog even opruimen, maar het was heerlijk om even weg te zijn uit het drukke Stockholm.

Met dit uitzicht wakker worden is helemaal niet erg!
solvik view from my cabin

Dit is het huisje waar ik sliep:
solvik9

Het grote huisje, met de keuken, woonkamer, eet kamer en 2 slaap kamers:
solvik10

En nog wat andere sfeerplaatjes:
solvik14  solvik7  solvik6

solvik5  solvik4  solvik2

We besloten om maar voor het donker terug te gaan naar huis. De busreis bleek best leuk te zijn, met hele mooie uitzichten!

Vandaag ben ik nog even lekker wezen rennen in Hellasgården. Dit keer een pad dat speciaal voor het hardlopen was. Nu nog tenminste, in de winter is het een langlauf pad. Het was nog steeds lekker weer, alleen best wel koud! Maar met een muts op, warme trui aan en handschoenen aan nog goed te doen. Heerlijk het bos zo dichtbij!

run 24-11 3 run 24-11 1

Ik ga zo koken (iemand nog ideeën, die van mij raken langzaam op :) ) en nog even het lab van morgen voorbereiden. Op tijd naar bed en dan kan de drukke lab week beginnen!