Het regent, het regent..

18 oktober 2009 - Stockholm, Zweden

Vrijdag en zaterdag was het ook hier echt herfst! Harde wind, veel regen (de hele dag door) en een niet zo hoge temperatuur maakte het af en toe niet zo grappig om buiten te moeten zijn.. maar met een capuchon, sjaal en handschoen kom je een heel eind!

Vandaag heb ik niet veel bijzonder gedaan, een beetje geleerd, m'n kamer gestofzuigd, bed opgemaakt en even ontbijt gekocht..

Gisteren ben ik met Inge en haar ouders heel de dag op stap geweest door Stockholm. Inge's vader had een hele route bedacht om te lopen en daarna terug met een bootje. Het regende 's ochtends al, wel jammer want het was de hele week gewoon lekker weer.. Alles in de stad zag er een beetje somber uit, maar toch weer een stukje stockholm gezien waar ik nog niet geweest was! Eerst een heel stuk langs het water gelopen om vervolgens op een ander eiland terecht te komen, het eiland waar allemaal musea op staan.. het vasa museum, biologisch museum en nog wel meer..

We zijn uiteindelijk naar Skansen gegaan, een openlucht museum/dierentuintje. Ze hebben daar allemaal Zweedse huisjes nagebouwd uit allemaal verschillende delen en tijden. Ook hebben ze wat apen, vogels, zeehonden en een aquarium. Maar het leukste waren wel de Nordic animals! Ze hadden wolven, beren, elanden, rendieren, wat rare kleine dieren en uilen. Die beesten waren echt gaaf om een keer in het echt te zien.. al waren de uilen wel griezelig.. je kon gewoon in hun verblijf lopen, dus opeens kwam er een uil op ons afgevlogen en ging voor onze neus op een paaltje zitten.. Hij bleef je maar aanstaren met zo'n blik van AAAH ik ga je zo echt aanvallen..

Ze hadden best wat wolven, die je ook goed kon zien gelukkig, ze liepen rond in een stuk bos.. Het leken eigenlijk net honden..

Daarna kwamen we bij de bruine beren.. die waren echt leuk!! Ze zien er zo knuffelig uit en ze eten appels en worteltjes!! Ze hadden een waterval in hun verblijf en een paar beren gingen daarbij rondlopen., de grootste beer lag heel de tijd te slapen en een ander beertje was een boomstam aan het slopen..

Toen kwamen de elanden.. echt GROOT zijn die beesten en hebben zo'n groot hoofd met een hele rare neus.. ze waren wel cool, maar ook weer saai want ze lagen heel de tijd te slapen..

Toen hadden we nog de rendieren, ook die lagen lekker in hun stal te slapen.. in plaats van in de regen buiten te lopen..

Omdat ze ergens mee bezig waren konden we helaas de lynxen niet zien.. maar er was nog wel een boerderij met geiten, schapen, koeien, kippen en paarden.. Ondertussen waren we best nat geregend en was het toch wel een beetje koud. Dus maar even een broodje gegeten in het park en toen op zoek naar de boot die ons terug moest brengen!

We kwamen aanlopen en toen voer de boot net weg, dus moesten we een kwartiertje wachten.. Vanaf de boot kon je het pretpark in Stockholm zien, wat helaas al dicht is, want ze hebben volgens mij echt wel coole achtbanen!! Ik wil er zeker nog een keer heen als het wel open is!! Ook voeren we nog langs een klein eilandje met een kasteeltje erop en een piratenschip erbij.. Ook kon je heel cool Stockholm zien vanaf het water:

Toen we weer bij Slussen waren zijn we met de metro naar Medborgsplatsen gegaan om daar iets te zoeken om te lunchen.. lekker een beetje opgewarmd en toen weer terug naar m'n kamer gegaan..

Het was geen lekker weer, maar uiteindelijk toch een super leuke dag!!

Voor de rest heb ik deze week veel getafeltennist.. 3x getraind en mijn eerste competitie wedstrijd hier gespeeld op woensdag.. Helaas verloren, maar het was wel weer leuk om een wedstrijdje te spelen!

Overdag heel de week practica gehad.. virologie en immunologie. Alles was dit keer goed gelukt ondanks de vage protocollen die we af en toe kregen.. Twee dagen uit kunnen slapen, wat alleen niet lukte.. maar toch lekker ;)

Ook heb ik eindelijk m'n boek uitgelezen waar ik echt al aan het begin van de zomervakantie aan begonnen was.. werd toch wel eens tijd!

Morgen voor de eerste (en hoop ik enige keer) naar de campus in Huddinge, helemaal de andere kant van Stockholm.. is toch zo'n 3 kwartier reizen met de metro en trein.. Vroeg opstaan dus! En dan 's middags Jody ophalen van het vliegveld want die komt een weekje hier naar toe!

Have fun in Nederland!

Puss och kram (kisses and hugs in het zweeds ;))

Lynn

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan:
    18 oktober 2009
    Wij hadden voor de verandering is weer een mooi weekend.Een beetje aan de frisse kant dat wel.
    Die wolven lijken me wel leuk, komen die in Zweden ook in het wild voor?
    Groetjes,

Doolaard xXx
  2. Marlouk:
    21 oktober 2009
    Dankjewel voor je kaart!! echt heel leuk:) nu kan ik ook een paar zweedse woordjes:P
    Xx