Happy kanelbullar dag!!

9 oktober 2009 - Stockholm, Zweden

Zo hier weer eens een berichtje. Het is echt al weer een tijd geleden dat ik iets geschreven heb, het gaat allemaal zo snel! Ik zit nu op school te wachten op een college.. deze week zijn we begonnen met het practicum gedeelte van dit blok. Dat betekent elke dag in het lab staan. Deze week hadden bacteriologie practica. We hebben bacteriën uit onze eigen neus geanalyseerd.. beetje vaag, maar wel leuk! Je moest testen of je een bepaalde bacterie bij je had en die dan isoleren en testen voor antibiotica resistentie.. mijn bacterie was echt een loser.. zelfs bij een minimale concentratie van alle antibiotica gaat ie al dood! Sommige mensen hadden een bacterie die resistent was voor bijna alle antibiotica die we getest hebben.

Elke dag stond er echt 6 uur ingepland voor de practica, maar we waren elke keer zo snel klaar dat we lekker bijna elke middag vrij waren..

Dit waren mijn bacteriën, het was niet helemaal goed gelukt...

Dadelijk hebben we een college over de virologie practica, het volgende wat we moeten doen..

Hmm wat heb ik verder nog uitgevoerd de afgelopen anderhalve week.. let me think..

Afgelopen zondag waren wij, als exchange students, uitgenodigd voor een lunch op het stadhuis. Dus 's middags op weg naar het stadhuis. Toen we daar aankwamen stonden er al super veel mensen ook al waren we veel te vroeg.. De lunch vond plaats in de "Blue hall" die eigenlijk niet blauw is en in de "Golden hall" die echt wel heer erg goud is.. heel de muur is beplakt met mozaïek met allemaal gouden steentjes.. en het is een mega zaal, dus ik ben blij dat ik niet al die steentjes daar op moest plakken! Na een korte speech van de vice-burgemeester kregen we te eten.. Er stonden hele lange buffet tafels met allemaal verschillend eten, warm eten natuurlijk, want dat doen ze hier met de lunch. Ik luste natuurlijk niet zoveel, dus bleef het maar bij wat rijst en pasta.. het was wel lekker!

Zondag was het ook kanelbullar dag, een feestdag hier in Zweden speciaal voor een soort van cakeje, waar ik al eerder wat over verteld had.. overal waren ze in de aanbieding en een heleboel Zweden gingen ze zelf bakken..

Vrijdag had ik dugga, een soort van half-time exam. Om te zorgen dat je ook nu al wat uitvoert.. die heb ik geloof ik wel gehaald.. we moesten hem 's middags zelf nakijken en nu kijkt een leraar hem nog een keer na, dus als ik hem terug krijg weet ik zeker of ik hem gehaald heb..

Verder ben ik nog een paar keer wezen tafeltennissen en hardlopen.. Het weer hier is nog steeds wel ok, het wordt wel steeds kouder en 's nachts vriest het af en toe, maar over dag schijnt nog steeds de zon meestal!

Woensdag was mijn laatste Zweedse les, dus hadden we chocolade-cornflake muffins gemaakt en wat andere mensen hadden ook nog cakejes gemaakt.. We gingen het spelletje 20 questions doen, maar dan in het zweeds, was wel grappig =)

Bil betekent auto ;)

Jody komt 19 oktober langs voor een paar dagen, dus dat is ook leuk!

En verder.. ik weet het niet meer eigenlijk.. nja het zal vast niet al te interessant zijn! Ik hoef nog maar een uur te wachten op mijn college.. En dan daarna naar huis en wassen..

Hej då!

Lynn

1. Jan:
    9 oktober 2009
    dus als ik het goed begrijp zitten jullie daar een beetje uit jullie neus te peuteren ... :)

JP XxX
  2. Nelleke:
    Hoi Lynn,

Leuk dat Jody kangs komt! Nooit gedacht dat jullie elkaar zouden gaan missen!
    Ga je haar de omgeving laten zien of met haar hardlopen?

Veel plezier samen.

x Nelleke
  3. Percival:
    Salve Lynn,

Echt leuk om te lezen wat je zoal meemaakt, maar waarom heet het nu eigenlijk "Blue hall"? En het eten in de middag altijd warm? Echt iets voor mij eigenlijk dan.
    Leuk dat jody naar je toe komt eind deze maand.
    Nou volgend jaar gaan we maar weer is bij het LUMC lunchen he?

Groetjes,
    P.
  4. Lynn:
    10 oktober 2009
    Eerst moest de Blue hall ook met blauwe tegeltjes bekleed worden, maar de architect bedacht zich elke keer, dus nu heet het wel blue hall ,maar is het niet blauw.. ze eten 's middags echt allemaal warm, ze kijken ons altijd gek aan met onze boterhammen..
  5. Cora en Roland:
    12 oktober 2009
    Hoi Lynn,

Je vermaakt je wel daar zo te zien. Ze verzinnen in ieder geval wel grappige opdrachten daar :)

Groetjes Cora & Roland